Πολέμα ταξικά, σημάδεψε σωστά, γκρέμισε μνημόνια και αφεντικά. Πίστεψε στη δύναμή σου, φέρε τα πάνω-κάτω!

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Στα νύχια του μεγάλου κεφαλαίου τα λιμάνια της χώρας

Τις προθέσεις της κυβέρνησης να επιταχυνθεί η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας, ανέπτυξε ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), σε συνεδρίαση του οργάνου που έγινε την Τετάρτη. Μάλιστα, κάλεσε τις τοπικές αρχές να συμβάλουν στην κατεύθυνση αυτή, καταθέτοντας ένα επιχειρησιακό σχέδιο που θα υλοποιεί τη νέα λιμενική στρατηγική, δηλαδή τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Στρατηγική με στόχο να ικανοποιηθούν τα συμφέροντα των μονοπωλίων.

Κι αυτό γιατί λιμάνια που δεν εξυπηρετούν το «πλάνο» για επενδύσεις, δηλαδή δεν αποφέρουν κέρδος, δεν χρηματοδοτούνται, με τραγικές συνέπειες πολύ συχνά ακόμα και στην υγεία των κατοίκων των νησιών. Ενώ λιμάνια - φιλέτα, παραδίδονται βορά στα μονοπώλια για επενδύσεις τεσσάρων κυρίως δραστηριοτήτων, δηλαδή κρουαζιέρα, σταθμό αυτοκινήτων, σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, φορτία χύδην (χύμα φορτία, πχ. καλαμπόκι).

«Τα υπόλοιπα λιμάνια με προβλήματα υποδομών, τα διαγράφετε από το χάρτη της χώρας», σημείωσε η Ελπίδα Παντελάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και δημοτική σύμβουλος Πειραιά. Στο μεταξύ, μέχρι τον Φλεβάρη- σύμφωνα με τον υπουργό - το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) (σσ. έχει το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους δικαιώματος διαχείρισης) θα παρουσιάσει τη στρατηγική του για την προώθηση Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα που θα «αξιοποιούν» επενδυτικά τις παραπάνω δραστηριότητες.

«Πρόκειται για ένα εγκληματικό σχέδιο» - τόνισε η Ελ. Παντελάκη απευθυνόμενη στον υπουργό - «καθώς στερείτε από τον ελληνικό λαό μία πηγή του πλούτου, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει ένα μοχλό ανάπτυξης για τις λαϊκές ανάγκες και εσείς τα παραδίνετε στους ιδιώτες». Πρόκειται, συμπλήρωσε, για ιδιωτικοποίηση των λιμανιών με επιπτώσεις στους ταξιδιώτες, πολλοί από τους οποίους ταξιδεύουν για λόγους υγείας, στην τιμή των εμπορευμάτων, αλλά και στους εναπομείναντες αλιείς. Θύμισε στο σημείο αυτό ότι η τιμολογιακή πολιτική θα είναι στην κρίση των ιδιωτών. Καταλήγοντας η Ελ. Παντελάκη τόνισε ότι τα λιμάνια είναι λαϊκή περιουσία και θα πρέπει να ωφελούν το λαό.

Τόσο η ηγεσία της ΚΕΔΕ όσο και δήμαρχοι λιμανιών της χώρας που έλαβαν το λόγο στη συνεδρίαση του ΔΣ, ουσιαστικά δεν αμφισβήτησαν τον πυρήνα της λιμενικής πολιτικής. Εξέφρασαν ωστόσο αντιρρήσεις γιατί μέσα από την παράδοση των λιμανιών σε ιδιώτες, οι δήμοι θα στερηθούν πόρους. Ζήτησαν να προκριθεί η επιλογή της σύστασης από τους δήμους διαδημοτικών λιμενικών ταμείων, κάτι που όπως ειπώθηκε έχει μπλοκαριστεί από την κυβέρνηση. Ο ίδιος ο υπουργός εξέφρασε ερωτηματικά στο κατά πόσο τα δημοτικά λιμενικά ταμεία «μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις», δηλαδή να έχουν μερίδιο στην «πίτα» της εθνικής χρηματοδότησης ή κατά πόσο μπορούν να προσελκύσουν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια.
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου