Πολέμα ταξικά, σημάδεψε σωστά, γκρέμισε μνημόνια και αφεντικά. Πίστεψε στη δύναμή σου, φέρε τα πάνω-κάτω!

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Ιταλία: Προσωρινό κλείσιμο του εργοστασίου της FIAT στο Μέλφι

Ο απερχόμενος (και εκ νέου υποψήφιος) πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Μόντι, μιλώντας τον περασμένο Δεκέμβρη από το εργοστάσιο της FIAT στο Μέλφι, είχε χαρακτηρίσει την επιχείρηση υπόδειγμα
Το προσωρινό κλείσιμο της μίας εκ των δύο γραμμών παραγωγής του εργοστασίου στην πόλη Μέλφι της νότιας Ιταλίας ανακοίνωσε χτες η εργοδοσία της «Fiat», που θα διαρκέσει από τις 11 Φλεβάρη αυτού του χρόνου έως τις 31 Δεκέμβρη του 2014 λόγω εργασιών συντήρησης και ανακαίνισης. Αυτό σημαίνει πως στο διάστημα αυτό θα δουλεύουν ανά περιόδους οι μισοί εργάτες του εργοστασίου και οι άλλοι μισοί θα βρίσκονται στο έκτακτο ταμείο ανεργίας για το οποίο έκανε αίτηση η εργοδοσία της «Fiat» στο ιταλικό κράτος και θα ξεκινήσει στις 11 Φλεβάρη. Στο εργοστάσιο εργάζονται συνολικά 5.500 εργάτες.

Συνδικάτα και φορείς δεν κρύβουν την ανησυχία τους πως δεν πρόκειται για κάτι που θα ισχύσει προσωρινά (αν και 23 μήνες δεν λέγεται και τόσο προσωρινά) αλλά υποστηρίζουν πως θα είναι μόνιμο και πως πρόκειται για έναν ακόμα σχεδιασμό της εργοδοσίας αντίστοιχο με αυτόν στο άλλο εργοστάσιο της «Fiat», αυτό του Πομιλιάνο.

Το εργοστάσιο της «Fiat» στο Πομιλιάνο Ντ’ Άρκο, κοντά στη Νάπολη, αποτέλεσε τα προηγούμενα χρόνια το μεγάλο εργαστήριο τσακίσματος και των τελευταίων εργατικών δικαιωμάτων που είχαν απομείνει όρθια, με την πλήρη κατάργηση των εργασιακών σχέσεων.

Η εργοδοσία μέσω του διευθύνοντα συμβούλου Σέρτζιο Μαρκιόνε απαντάει πως είναι κάτι προσωρινό και πως η «Fiat» κράτησε την υπόσχεση για επενδύσεις στο εργοστάσιο του Μέλφι, υποστηρίζοντας πως με την ανακαίνιση του εργοστασίου θα προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της αγοράς και θα είναι ακόμα πιο ανταγωνιστική. Επίσης σε ερώτηση αν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας τόσο στο εργοστάσιο του Μέλφι όσο και στα υπόλοιπα ο Σ. Μαρκιόνε απάντησε κυνικά πως κάνουμε ό,τι είναι δυνατό να διασφαλίσουμε τους Ιταλούς εργάτες και τα ιταλικά εργοστάσια και αυτό φαίνεται από τις πρόσφατες μειώσεις προσωπικού που κάναμε στο εργοστάσιο της Πολωνίας!

Την ίδια ώρα «Fiat» και «Chrysler» ανακοίνωσαν τη νέα συμφωνία που επεκτείνει την συνεργασία τους με την Κινεζική «Gac» και έχουν σκοπό την παραγωγή νέου μοντέλου Jeep που θα απευθύνεται μόνο στην κινεζική αγορά.

Τεράστιες ευθύνες για όλη αυτή την κατάσταση φέρουν και οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες CGIL- CISL- UIL, αλλά και η Ομοσπονδία Μετάλλου (FIOM), που φαινομενικά αντιδρά σε αρκετές αποφάσεις όπως και σε αυτήν αλλά στην ουσία έχει συμβιβαστική γραμμή, γραμμή ταξικής συνεργασίας και παρότι μιλάνε για επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, καλούν σε διάλογο με την εργοδοσία.

Πρόκειται για τις ηγεσίες που έχουν αφοπλίσει και αδρανοποιήσει το εργατικό κίνημα όλα αυτά τα χρόνια.

Από την άλλη πλευρά υπάρχουν συνδικάτα με ταξική γραμμή όπως το SLAI COBAS που πρωταγωνιστεί στην οργάνωση των εργατών της «Fiat» και η Ένωση Συνδικάτων Βάσης (USB) που στηρίζει την ταξική αγωνιστική γραμμή της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας.
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου